Forum sims 2 Strona Główna sims 2
Forum o Sims 2


Recenzja z simsy1

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum sims 2 Strona Główna -> Wasze prace
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Norma
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z mojego forum i blooga i drugiego forum.

 PostWysłany: Sob 15:05, 03 Lut 2007    Temat postu: Recenzja z simsy1 Back to top

Gra The Sims została wydana w styczniu 2000 roku. Od tego czasu jej sprzedaż liczona jest w milionach egzemplarzy. Powstało do niej też aż siedem dodatków. Co złożyło się na taki sukces?

Sama zasada gry wydaje się prosta. Naszym zadaniem jest „hodowanie” wirtualnej rodzinki. Nie jest to jednak tak trywialne, jak mogłoby się wydawać. Sim – bo tak nazywa się nasz wirtualny podopieczny, ma wiele potrzeb i zachcianek, które należy zaspakajać, by pozostał w dobrym zdrowiu, nastroju i, co najważniejsze, przy życiu. Nie musi wieść go samotnie, gra bowiem przewiduje założenie rodziny liczącej do ośmiu osób.
Dostępne są niestety tylko trzy przedziały wiekowe – niemowlę, dziecko w wieku szkolnym oraz dorosły. To pierwsze, po nieprzespanych nocach, spędzonych na karmieniu, tuleniu i śpiewaniu kołysanek, przekształca się w dziecko, które niestety nigdy nie dorasta.
Sima tworzymy z dwóch części. Możemy wybrać kolor skóry, jedną z gotowych głów i korpus (w czasie gry można zmieniać ubrania w kilku kategoriach (piżama, strój codzienny, kostium kąpielowy i strój wieczorowy)). Nie mamy niestety wpływu na takie detale jak kolor włosów, oczu czy budowę ciała, nie mówiąc już o wszelkiego rodzaju dodatkach i ozdobach.

Kiedy już stworzymy sima, lub całą rodzinę, pora znaleźć dla nich jakieś lokum. Tu mamy do wyboru dwie opcje – zakup działki z gotowym do zamieszkania domem, lub zainwestowanie w pustą parcelę i samodzielne stworzenie wymarzonego gniazdka od podstaw. Gra początkowo był tworzona jako symulacja projektowania wnętrz, wirtualni ludzie mieli być tylko dodatkiem, dlatego też system architektury jest bardzo rozbudowany. Simowy dom można stworzyć z ogromną dowolnością i umeblować go na wiele sposobów.

W grze do dyspozycji mamy trzy tryby – tryb kupowania, tryb budowy i tryb życia.
Tryb kupowania pozwala nam na nabycie wszelkiego rodzaju mebli i sprzętów potrzebnych do urządzenia domu. Znalezienie odpowiednich przedmiotów ułatwia ich podział i posegregowanie w odpowiednich kategoriach. Podziały są dwa. Jeden ze względu na rodzaju mebli (jak szafki, elementy dekoracyjne, stoły itp.), drugi ze względu na typ pomieszczeń do których wystroju się najbardziej nadają (kuchnia, gabinet, sypialnia itp.).
W drugim trybie mamy do dyspozycji narzędzia budowlane, które umożliwiają nam stworzenie bryły domu (z jednym piętrem), dobranie rodzaju i koloru podłóg i ścian, wysokości i koloru dachu. Tutaj też możemy podnosić, obniżać i wyrównywać teren, wybudować schody i basen, oraz zaprojektować ogród z dostępnych kwiatów, drzew i krzewów.
W trybie życia kontrolujemy naszych podopiecznych. Zaspakajamy ich potrzeby (jak higiena, komfort, towarzystwo, głód itp.), wysyłamy do pracy, aranżujemy spotkania.
Simowie posiadają własny kapitał. Na start każda rodzina otrzymuje 20 000 simoleonów. Później zdobywamy pieniądze poprzez pracę. Możemy dorobić sobie też malowaniem i sprzedażą obrazów. Fundusze przeznaczamy na kupowanie żywności, płacenie rachunków, rozbudowę domu czy, po zainstalowaniu dodatków, jedzenie w barach i restauracjach, randki, zakupy czy wakacje.
Przy pomocy telefonu możemy zapraszać gości (lub zaczepiać ich bezpośrednio na chodniku), sami jednak nie możemy składać wizyt. Przybyłymi do sima odwiedzającymi nie możemy kierować, jednak możemy zaprosić go do jakiejś czynności jak np. wspólna gra w szachy.

Dużą zaletą gry jest jej wszechstronność. Można np. skupić się na dogadzaniu naszej simowej rodzince, zaspokajaniu wszelkich jej potrzeb i zachcianek, lub też postawić sobie za cel, by nasz podopieczny osiągnął najwyższy szczebel w jednej lub kilku karierach. Równie interesujące może okazać się skupienie na tworzeniu samych budynków. Na początku są to głównie domy i rezydencje (dostajemy do dyspozycji niewiele tapet podłóg, mebli czy dekoracji). Z czasem opcja ta zostaje poszerzona o sklepy, restauracje, kawiarnie, a jeśli weźmiemy pod uwagę przedmioty tworzone i udostępniane w Internecie przez simowych fanów, otrzymujemy właściwie nieograniczone pole do popisu.
Aby gra ciągle mogła cieszyć odbiorców i nie nudziła się, twórcy dali możliwość urozmaicania gry kolejnymi (w sumie siedmioma) dodatkami.

Pierwszym dodatkiem jest Światowe życie/Livin' Large (sierpień 2000) Wraz z nim otrzymujemy nowe przedmioty do dekoracji domów (w kilku stylach: rustykalnym, japońskim, nowoczesnym, brytyjskim, kolonialnym i średniowiecznym). Dużą innowacją jest też wprowadzenie możliwości posiadania kilku sąsiedztw (czyli więcej miejsca na budowanie). Dla wygody simów dodano robota domowego Servo (1500 simoleonów), który wykona za nas prace domowe począwszy od zmywania, na pielęgnacji ogródka kończąc. Ciekawostką jest stół alchemika, dzięki któremu możemy przygotowywać mikstury poprawiające nastrój, ale też zamienić swojego sima w niszczącego wszystko potwora.

Dodatek drugi to Balanga/House party (marzec 2001) Jak sama nazwa wskazuje, dodaje obiekty związane z organizacją imprez. Dzięki niemu możemy zorganizować spotkanie przy ognisku czy dyskotekę z podświetlaną podłogą. Ciekawym imprezowym gadżetem jest mechaniczny byk, który cieszy się często sporym zainteresowaniem gości. Aby nie spędzić całego dnia (lub kilku dni) na przygotowaniach, możemy po prostu kupić stół bankietowy i przez telefon zatrudnić barmana, który obsłuży za nas całą imprezę. Całej zabawie pikanterii doda wielki tort, z tajemniczą niespodzianką w środku

Trzecie urozmaicenie to Randka/Hot Date (listopad 2001) Pierwszy raz mamy możliwość opuszczenia domu w celu rozrywkowym (a nie tylko do pracy). Niestety, nie możemy zrobić tego własnym samochodem a przy pomocy, zamawianej telefonicznie, taksówki. Zupełną nowością jest parcela publiczna, na której możemy spotykać się z innymi simami, a nawet robić zakupy. Kupić można: biżuterię, kwiaty, słodycze, prasę i ubrania. Dochodzi też możliwość obdarowania innego sima wybranym prezentem, który mamy w posiadaniu. Dodatkową atrakcją jest też możliwość puszczania łódki w parkowym stawie lub piknik we dwoje na kocyku ze smakowitościami w koszyku. Wszystko oczywiście za odpowiednią opłatą

Czwartym dodatkiem są Wakacje/Vacation (marzec 2002) Jak można się domyślić, dzięki niemu możemy wysłać naszych simów na urlop. Mamy do dyspozycji dziewięć miejsc wypoczynkowych (trzy zimowe, trzy pod namiotem w lesie, oraz trzy na plaży). Z każdego z nich możemy przywieźć pamiątki (wygrane na loterii, złowione na wędkę czy znalezione przy pomocy wykrywacza metali). Na wakacje możemy zabrać też dzieci, należy ich jednak pilnować, by nie zapłacić mandatu kiedy będą się źle zachowywały.

Jednym z chyba najbardziej oczekiwanych dodatków jest piąty – Zwierzaki/Unleashed (wrzesień 2002) Kiedy nasz sim ma już pełną rodzinę i luksusowy dom, czas zrzucić mu na głowę kolejny kłopot – zwierzę. Dwa główne zwierzaki, to kot i pies. Tylko one są traktowane jak członkowie rodziny. Mają taki jak simowie pasek zadowolenia, umiejętności itp. Nie możemy jednak nimi sterować (poza komendą „podejdź tu”). Poza psami i kotami mamy też do wyboru rybki, jaszczurki, papugi (kilka rodzajów) i żółwie. Większość nowych przedmiotów jest związana właśnie ze zwierzętami. Są to min. miejsca do spania, kuwety, zabawki. Ale zwierzęta nie są jedyną innowacją, jaką wprowadza ten dodatek. Już przy włączeniu gry zauważamy, że dawna dzielnica jest tylko małą częścią miasta. Część mieszkalna jest wymieszana z częścią użyteczności publicznej. Pojawia się też nowa opcja – możemy przekształcać działkę publiczną w mieszkalną i odwrotnie. Kolejna nowość to ogródek. Na parceli publicznej możemy nabyć nasiona roślin, które potem hodujemy w ogródku, zbieramy i albo dodajemy do zapasów żywności, albo sprzedajemy. Należy jednak uważać, by naszej ciężkiej pracy nie zniszczyły szkodniki.

Przedostatnim z dodatków jest Gwiazda/Superstar (maj 2003) To coś dla osób pragnących sławy. Mamy szansę prowadzić prawdziwie luksusowe życie. Możemy np. wynająć kamerdynera, który nie tylko zadba o dom, ale też zaopiekuje się nowo narodzonym dzieckiem. Będziemy też mogli zrelaksować się podczas masażu, kąpieli błotnej czy w kabinie do kąpieli parowych. Wraz z tym dodatkiem pojawia się też nowa dzielnica – Showbiznesu. Tam, po wynajęciu agenta, możemy spróbować swoich sił jako piosenkarz, model, nagrać płytę, czy zagrać w filmie. Czym byłaby jednak prawdziwa gwiazda bez swoich fanów. Jeśli będziemy ich odpowiednio traktować, mogą nam przyznać nagrodę.

I na koniec ostatni, najbardziej dziwny i tajemniczy z dodatków Abrakadabra/Makin Magic (październik 2003) W simowy świat wkrada się magia. Na samym początku gry odwiedza nas gość, który zostawia pod drzwiami paczkę, zawierającą coś w rodzaju „magicznego zestawu startowego”. W jego skład wchodzi: Księga czarów dla początkujących – zawierająca listę dostępnych czarów i składników, potrzebnych do ich wykonania, Kociołek – czyli naczynie niezbędne do stworzenia czaru, oraz Czarna dziura – czyli jedna z dwóch możliwości dostania się do Abrakadabrowa – nowej dzielnicy. Abrakadabrowo jest chyba najlepszą ze wszystkich dzielnic. Klimatyczna, z wieloma nowymi możliwościami. Są tu kupcy u których możemy nabyć potrzebne do czarów składniki, lub wykonać drobne zadania, za które je otrzymujemy. Znajdują się tu też specjalne areny, na których możemy wziąć udział w magicznym pojedynku lub popisać się swoimi umiejętnościami w czarowaniu. I tu, jak w innych dodatkach, pojawiają się nowe przedmioty i interakcje. Robot Servo zyskuje konkurencję w postaci dość kościstej sprzątaczki wynurzającej się z trumny. Niektóre przedmioty służą do produkcji magicznych składników, jak maselnica, czy kołowrotek. Dostajemy też piec do produkcji chleba, ciasta i innych smakowitości. Mówiąc krótko, to chyba najwięcej wnoszący i najciekawszy z dodatków. Należy jednak uważać, by magia nie obróciła się przeciwko nam

Podsumowując, The Sims to gra jedyna w swoim rodzaju. Można się przy niej zapomnieć na długie godziny. Ma swoich zwolenników zarówno wśród dzieci jak i dorosłych, bez względu na płeć. Na jej korzyść może też przemówić przeogromny zasób przedmiotów i hacków dostępnych za darmo na niezliczonych stronach Internetowych, które bez trudu można umieścić w grze, by znów cieszyć się odkrywaniem nowości.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum sims 2 Strona Główna -> Wasze prace Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach